Priser
Alla priser som står på vår hemsida är i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
Alla varor förblir i J&S Home Elements ägo tills dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Alla beställningar anses bindande. Vi reserverar oss för eventuella fel i texter och priser på vår hemsida och webshop.
Betalsätt Payson Checkout
Vi erbjuder betalsättet "Payson Checkout" i samarbete med Payson AB. Vilket innebär att du kan välja att betala via kort, Visa eller MasterCard, eller via din internetbank om det är någon av de Svenska bankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.
Betalsätt Förskottsbetalning
Vid val av betalsätt förskottsbetalning skall du sätta in beloppet för betalning via vårt BG i SEB BG 899-8494.
Betalsätt Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Om du väljer att betala med PaysonFaktura tillkommer en avgift om 29 kr. När du valt att betala med faktura anger du dina uppgifter en extra gång via Payson portalen så de skickar faktura rill rätt adress.
Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger vid köptillfället. För att kunna betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.
Frakt
Fraktkostnad på 89 kr för leverans inom Sverige. Frakten kan bli dyrare vid köp av större, tyngre eller skrymmande produkter och möbler. Vi kommer att informera er innan vi skickar varan och självklart får ni då välja om ni vill ha kvar er beställning hos oss.
Delivery to other countries
For delivery to other countries than Sweden, please contact info@homeelements.se to get information on how to buy products and get information about our delivery charges.
Leverans
Vi skickar våra varor med Posten, DHL eller Schenker till närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Under Juli månad skickar vi varor en gång per vecka. Betalar du med förskottsbetalning gäller leveranstiden från att vi ser att betalningen har registrerats på vårt bankgirokonto.
Beställningsvaror levereras normalt inom 4-12 veckor, i vissa fall är leveranstiden längre än så.
Vi värnar om miljön och återanvänder till viss del emballaget som produkten kommer i.
Ej mottagen vara
Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas det inte ut måste vi debitera dig 400 kronor för våra omkostnader för administration, frakt och returfrakt. Obetalda fakturor går vidare till inkasso.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att skriftligt meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Först efter vi har mottagit varan och kontrollerat denna återbetalar vi varans värde till ditt konto inom 30 dagar med avdrag för den fraktkostnad vi hade när vi skickade varan till dig. Skicka tillbaka varan i sin kartong med emballage och var noga med att packa så att varan klarar leveransen. Bifoga följesedel och faktura samt uppgifter om hur återbetalning skall ske. Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något!
Reklamation
Alla varor kontrolleras att de är hela och felfria innan de skickas till er. Skulle det vara så att ni upptäcker en skadad eller felaktig produkt ska ni kontakta oss. Eventuella reklamationer skall vara oss tillhanda senast 5 dagar efter mottagande av gods för att vi skall kunna åtgärda detta. När leverans sker måste ni se över godset med en gång! Transportskador skall anmälas omedelbart till Posten/Utlämningsstället/Speditören och ersättas av fraktbolaget och försändelsen skickats med och inte av Home Elements AB. Om ni inte lämnar någon anmärkning kan det försvåra möjligheten att få ersättning för ert skadade eller stulna gods!
Beställningsvara
Vissa av våra produkter är beställningsvaror.
Vill du beställa dessa så kontakta gärna oss först så hjälper vi dig i detta och ger dig information om exakta leveranstider. Observera att det inte är någon ångerrätt på beställningsvaror eller möbler.